Blogg
2013/11/26
Admin
Eller jo, det gör det kanske. Men en sak bör du vara medveten om – varje gång det kommer en ny trend, t ex content marketing – så börjar säljarna ringa. Så här kan det låta: ” – Här har du världens-bästa-system-som-kommer-lösa-alla-dina-resursproblem-och-fixa-allt-och-det-räcker-att-du-trycker-på-en-knapp-så-skapas-nytt-fantastiskt-content-helt-automagiskt!”. Gå inte på den valsen. Såklart är det bra med effektiva system men det går inte att automatisera allt.
Med ett redaktionellt arbetssätt där samarbetet är utgångspunkten så har du det bästa content-systemet du kan få. Ta gärna hjälp av proffs inom olika kompetenser och du har en dynamisk arbetsgrupp för de utmaningar som kommer löpande. Värdera ditt innehåll precis som redaktören ska. Vad vill dina kunder ha av dig? Kunskap? Service? Vilken typ av innehåll passar bäst – kanske ska du göra en film? Ta fram en nedladdningsbar guide? Eller erbjuda en ny tjänst som utvecklas när dina kollegor från olika avdelningar delar perspektiv och idéer? Att stänga in den kreativa processen i ett system gör du klokt i att undvika. Att använda system för att att effektivt sprida ditt innehåll kan vara en bättre idé. Prova dig fram – det finns massor av användbara verktyg därute. Slå oss en signal om du behöver någon att bolla idéer med.