Blogg
2014/12/09
Admin
Occidents undersökning Digital Diagnos visar att flera av produkt- och kommunikationscheferna på läkemedelsföretagen kommer prioritera digital kommunikation under nästa år. Samma undersökning visar att företagen inte känner sig helt rustade för att lyckas med sitt uppdrag. Medvetenheten finns – och även i vissa fall resurserna – men ändå tvekar man. Ett av skälen anges vara osäkerhet på effekten. Ett annat att kompetensen saknas. Om produktchefer, kommunikatörer och marknadsförare inom läkemedelsbranschen upplever att det här är ett problem låter vi vara osagt – men att det finns utmaningar håller vi med om att det gör. Men inget deppigt med det – vi arbetar hela dagarna med digital kommunikation i en reglerad bransch och det finns en hel del som går att göra och mäta effekten av. Har du till exempel en förhandsgodkänd hemsida om din produkt för patienter? Eller vågar du välja ut en specifik målgrupp för din produkt och bli relevant för just den målgruppen istället för att kommunicera till alla patienter i terapiområdet?
Phew.
Ta lite glögg, en pepparkaka och kolla din plan för 2015 – hur ser det ut med dina satsningar för nästa år? Vilka är dina prioriteringar och hur jobbar du digitalt med dem? Vill du räta ut eventuella frågetecken och få en diagnos på din digitala närvaro – kontakta oss.
[services-posts categories=”72″ posts=”4″]