2014/05/13
Admin
En av utmaningarna i arbetet med content marketing är just själva contentet (sorry för svenglish). För att kunna kommunicera med värdefullt innehåll till din målgrupp behöver du förstås ha tillgång till bra historier att berätta. Men hur går du tillväga för att hitta en smidig process och gott resultat? Ja, vi brukar skriva om att du ska gräva där du står och det gäller faktiskt även här. Eller kanske snarare att du tar med dig spaden och gräver där du befinner dig. Om du exempelvis ska ut till en plats/kund/event för att göra en story så kan du innan fundera ut vilka fler stories du kan få ut av besöket. Jobba igenom flera olika vinklar och passa på att skapa mer content vid samma tillfälle. Anteckna dina vinklar, gör research och intervjua olika personer, anpassat för olika målgrupper, så har du en bank av innehåll som du sen kan använda dig av i olika kanaler. Glöm inte att låta fotografen gå loss och ta många bilder så har du även samlat på dig bildmaterial som kan användas i framtiden. Lycka till!